ویتانا

ساخت وبلاگ

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: امیدوار هستم بزرگترین نعمت خداوند که سلامتی است، در سال جدید نصیب مردم ایران شود.

به گزارش کاپ، کارلوس کی روش در آستانه عید نوروز اظهار داشت: ابتدا به زبان فارسی عید را به ایرانیان تبریک می گویم. امیدوار هستم بزرگترین نعمت خداوند که سلامتی است، در سال جدید نصیب مردم ایران شود.

وی درباره مدت حضورش در ایران عنوان کرد: دقیقا 5 سال است که در ایران هستم. مطلب اصلی که باعث ادامه این مسیر بود، عشق و علاقه من به مردم ایران بود که دلیل اصلی حضور من در ایران هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که چقدر با فرهنگ ایران آشنا شده، تصریح کرد: قطعا آشنایی با فرهنگ کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن و انگلیس سخت تر از آشنا شدن با فرهنگ ایرانیان بود. سفره هفت سین جاری بودن زندگی را به همه نشان می دهد. برایم جالب بود که ایرانی ها دور تمام سمبل های زندگی می نشینند و سال نو را جشن می گیرند.

کی روش در ادامه در پاسخ به این سوال که به کسی عیدی می دهد، خاطرنشان کرد: افتخار داشتم که 5 سال در ایران باشم و عید نوروز را از نزدیک با مردم جشن بگیرم.

وی درباره موهای سفید خود افزود: فکر می کنم امروز برف می آمد و بروف روی سرم نشسته است!(باخنده) البته خیلی از موهایی که ریخته یا سفید شده به خاطر سردردهایی بوده که بر سر مسائل مختلف در ایران گرفتم.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه کجای ایران زیباتر است، گفت: من ایران را گشتم و خیلی مکان های زیبایی داشت. از شیراز بگیر که تخت جمشید را دارد تا شهرهای تاریخی اصفهان و یزد و البته شهر زیرزمینی کاشان که بسیار زیباست. نمی توانم بگویم کدام زیباتر است.

کی روش در پاسخ به این سوال که همچنان طرفدار منچستر است، اذعان داشت: بله، خیلی زیاد طرفدار منچستر هستم و البته خیلی هم ناراحتم.

وی درباره گلی که مسی در بازی ایران و آرژانتین وارد دروازه ایران کرد، گفت: به شخصه مسی را دوست دارم اما می دانم که ایرانی ها عاطفی هستند. با این حال می توانم بگویم که ما مسی را به خاطر گلی که به ایران زد، می بخشیم!

سرمربی تیم ملی فوتبال در پایان درباره اینکه سال 95 نیز در ایران خواهد ماند، افزود: با توجه به اینکه در نزدیکی نوروز هستیم، خیلی منصفانه نیست که به این سوال جواب بدهم. البته نمی خواهم از زیر این سوال در بروم. همه اطلاع کافی از شرایط من و تیم ملی را دارند. در این لحظه بسیار مهم است که آرزوی بهترین ها را برای تمام مردم ایران داشته باشم. باید نگاه کنیم و ببینیم که مسیر درست است یا خیر و بعدا تصمیم بگیریم. 


ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 32 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:18

مبنای محاسبه نوروز یا روز آغاز سال در تقویم هجری شمسی، بر اساس زمان تحویل خورشید به برج حمل یا نقطه اعتدال بهاری است. لحظه تحويل سال شمسي زماني است كه خورشيد به نقطه اعتدال بهاري مي‌رسد. ايده و كار روي چنين تقويم دقيق و جالبي از شاهكارهاي ايراني‌ها بوده ‌است و تقويم شمسي ميراث با ارزشي است كه به ما رسيده ‌است.

چنانچه لحظه تحویل سال، قبل از ظهر باشد همان روز نوروز است و در صورتی که تحویل سال بعد از ظهر واقع شود، فردای آن نوروز خواهد بود.

انسان‌ها از گذشته‌های خیلی دور، حرکت خورشید را تحت نظر داشتند و تغییر طول روز و شب را ثبت می‌کردند. انسان‌ها توانسته بودند آن دو روزی که خورشید کمترین و بیشترین حضور در آسمان دارد را ثبت کنند. آن دو روز به ترتیب روزهای اول زمستان و تابستان هستند. در سال دو روز هم وجود داشت که زمان حضور خورشید در آسمان برابر با زمان عدم حضورش بود. یعنی زمانی که طول شب و روز تقریبا برابر است. این دو، روزهای اول بهار و پاییز هستند. شروع بهار مصادف با پایان برف و یخبندان زمستان بود و مردم می‌توانستند کار و بار کشاورزی خود را دوباره شروع کنند.


اعتدال بهاری یا هموگان ِ بهاری (در نیم‌کره شمالی) در ستاره‌شناسی به لحظه‌ای گفته می‌شود که خورشید از دید ناظر زمینی از صفحه استوای سماوی می‌گذرد و حرکت خود به سمت شمال آسمان را در پیش می گیرد.
اعتدال بهاری در نیم‌کره شمالی برابر است با اعتدال پائیزی در نیم‌کره جنوبی. حرکت زمین به دور خورشید در هر سال باعث می شود تا ناظر زمینی تصور کند خورشید روی یک مدار دایروی که با مدار استوای زمین ۲۳٫۵ درجه اختلاف دارد، به دور سیاره ما می‌چرخد. در این میان چهار نقطه از مدار فرضی گردش خورشید به دور زمین بسیار مهم می‌شود. دو اعتدال بهاری و پاییزی که محل تلاقی دو مدار گردش خورشید به دور زمین و دایره استوای سماوی است و دو انقلاب تابستانی و انقلاب زمستانی که به نظر می‌رسد خورشید در بیشترین ارتفاع نسبت به استوای سماوی قرار گرفته است.


در سال ۴۶۷.ق ملکشاه سلجوقی، دستور داد تا منجمان، محاسبه دقیقی از سال خورشیدی انجام دهند و روز اول فروردین را معین کنند. بر اساس محاسبه خواجه عبدالرحمان خازنی، اخترشناس مرو، به جی آن که بر اساس محاسبه قبلی، روز واقعی دوازدهم اسفند اول فروردین دانسته شود، اول فروردین را هجده روز جلوتر برده و در ابتدای اعتدال بهاری، یعنی فروردین واقعی قرار گرفت. در محاسبه جدید، هر سال را در چهار نوبت، ۳۶۵ روز محاسبه کرده (دوازده سی روز به اضافه پنج روز که در آخر ماه آبان یا اسفند افزوده می‌شد) و سال پنجم را ۳۶۶ روز محاسبه کردند. البته پس از هر هشت دوره چهارساله، سال پنجم را ۳۶۶ قرار می‌دادند. به این ترتیب، روز نوروز به عنوان نخستین روز فروردین ماه، از آن سال ثابت ماند.
در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در ایران، تقویم خورشیدی به عنوان تقویم رسمی پذیرفته شد. محاسبه پیشین که دقیق بود، مراعات شد و تنها بجای افزودن پنج روز به سال، شش ماه نخست سال را سی و یک روز، و پنج ماه دوم را سی روز و اسفند را بیست و نه روز قرار دادند که هر چهار یا پنج سال، سی روز محاسبه می‌شود. سالی که اسفند آن سی روز بود، کبیسه نامیدند.
اعتدال بهاری نیمکره‌ی شمالی، نشانگر شروع بهار در نیمکره‌ شمالی و شروع پاییز در نیمکره‌ جنوبی است. در این زمان زاویه‌ هر دو نیمکره نسبت به خورشید برابر است و بنابراین به صورت یکسان نور خورشید را دریافت می‌کنند.
اعتدال بهاری سال ۲۰۱۶ ۲۰ مارس و ساعت ۴:۳۰:۱۲ دقیقه به وقت جهانی است که در ایران ۸ و صفر دقیقه و ۱۲ ثانیه روز یکشنبه اول فروردین می‌شود.

۵۴۵۴

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 29 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:18

عابدینی معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نحوه پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد گفت: آنچه که به عنوان معیار جهانی پذیرفته شده 2.28 درصد از جمعیت دانش آموزی است یعنی ملاک جمعیت دانش اموزی است و از هر 100 نفر حدودا 2 نفر می تواند به عنوان استعدادهای برتر تلقی شوند. در سال های قبل در ملاک جهانی، پذیرش دانش آموز در این مدارس خیلی دقت نشده بود و تا حدی گسترش بی رویه این مدارس را داشتیم از این رو تصمیم به توجه بیشتر به معیارهای جهانی این طرح گرفته شد. 
وی افزود: در واقع هر کسی بتواند از این مسیر براساس شاخص‌ها و معیارها عبور کند می تواند در مدارس سمپاد ثبت نام کند و کسانی هم که نتوانند باید در مدارس عادی به تحصیل بپردازند.
عابدینی با اشاره به مسیر روند ثبت نام در این مدارس عنوان کرد: برای این مدارس آزمونی گرفته می‌شود که ترکیبی از آموخته‌های فعلی و هوش  و استعداد دانش آموزان است و کسانی که از عهده این آزمون و آزمایشاتی که برای اطمینان از برتر بودن انجام می‌شود پیروز بیرون آیند می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. 
وی این مسیر و فرآیند را برای مدارس سمپاد محدودیت ندانست و بیان کرد: بحث تعطیلی مدارس سمپاد و محدودیتی که در برخی خبر‌ها ذکر شده بود صحت ندارد و این کار محدودیت نیست و صرفا دقیق‌تر شدن معیارهای سنجش است.
عابدینی اظهار داشت: دانش آموزان در دو مرحله می توانند نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام کنند یکی در مرحله اول که پایه هفتم است و دیگری مرحله دوم است که دانش آموزانی که در پایه هفتم به هر دلیلی نتوانسته‌اند ثبت نام کنند، در پایه اول نظری این امکان را پیدا می‌کنند و به تعدادی که ظرفیت در این مدارس باشد دانش آموزان از طریق پیروزی در آزمون می‌توانند راه یابند.
معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اصل بر این بود که در هر استانی یک مدرسه سمپاد دخترانه و یکی پسرانه وجود داشته باشد هر چند که حال تعداد مدارس سمپاد برخی از استان‌ها بیش از دو برابر شده اما همچنان سیاست این است که تعداد این مدارس در کشور زیاد نشود، چرا که اگر بر معیار جهانی تاکید کنیم و مبنای درستی باشد چون جمعیت دانش آموزی تقریبا ثابت است پس نیازی به افزایش این مدارس نیست. 
وی با بیان اینکه جزئیات هزینه این مدارس باید از مرکز سمپاد پرسیده شود و این هزینه‌ها از طریق این مرکز اعلام می‌شود و مصوب شورای عالی آموزش و پرورش نیست، در پایان درباره نحوه ثبت نام در این مدارس گفت: دانش آموزان به "سایت سناد" مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد می‌کنند؛ سایت آموزش و پرورش استان‌ها هم با این سایت لینک شدند و می توانند ثبت نام اولیه را انجام دهند و سپس با روندی مشابه روند ثبت نام و دریافت کارت و برگزاری کنکور سراسری مراحل دیگر را طی می کنند. 
انتهای پیام/

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 39 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:18

1458393361140_vincent-kompany.jpg

ونسان کمپانی به دلیل مصدومیت دیگر قادر نخواهد بود برای تیم ملی بلژیک و منچسترسیتی به میدان برود.

به گزارش ایسنا و به نقل از یورو اسپورت، ونسان کمپانی مدافع مستحکم تیم ملی بلژیک و منچسترسیتی که دچار مصدومیت شده است دیگر قادر نخواهد بود برای تیم ملی کشورش به میدان برود. کمپانی البته به احتمال زیادی می تواند تیم ملی کشورش را در درقابت های یورو همراهی کند ولی او دیگر نخواهد توانست برای منچسترسیتی در این فصل به میدان برود.

سیتی که از جام حذفی کنار رفته است و در جام اتحادیه نیز به قهرمانی رسیده است تلاش می کند سهمیه لیگ قهرمانان را برای فصل آینده به دست اورد. آنها به همین منظور باید فردا یکشنبه در دیداری حساس در لیگ برتر برابر منچستریونایتد در داربی شهر منچستر به میدان بروند و در ادامه در لیگ قهرمانان اروپا باید برابر تیم متمول پاریسی یعنی پاری سن ژرمن به میدان بروند.

نبود کمپانی قطعا باعث خواهد شد تا سیتی در بازیهای آینده با چالشی سخت روبرو شود البته قرار است در نبود این بازیکن اوتامندی و مانگالا به میدان بروند.

به این ترتیب کمپانی و هازارد در بازی های این ماه بلژیک که به منظور افزایش آمادگی قبل از یورو 2016 برگزار خواهد شد غایب خواهند بود.

هازارد در بازی چلسی با پاریسن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا مصدوم شد. پدر او در گفتگو با روزنامه های بلژیک مدعی شده است او 4ماه با تحمل درد در بازی های چلسی حضور داشته است و حالا ویلموتس او را در لیست آخر تیم ملی کنار گذاشته است. طبیعتا با رفع مصدومیت او هم به جمع بازیکنان بلژیک برخواهد گشت.

کمپانی هم در لیگ قهرمانان اروپا و در بازی منچسترسیتی با دیناموکیف مصدوم شد و ویلموتس نام او را هم در آخرین لیستش قرار نداده است. هنوز دقیقا مشخص نیست کاپیتان سیتی چه زمان به میادین باز خواهد گشت.

انتهای پیام

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 23 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:01

بهزاد غلامپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری میزان اظهار داشت: علت اصلی افت تیم ما، بدشانسی بود. در بازی‌های گذشته توپ‌های ما گل نشد و همین مسئله باعث پایین آمدن صبا در جدول شد.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما در 7 بازی باقی‌مانده، جبران این نتایج است. این جایگاه در شان بازیکنان و کادر فنی نیست و امیدوارم که بتوانیم این روند را تغییر دهیم.

غلامپور در مورد تعطیلات نوروزی صبا گفت: تمرینات ما تا سوم فروردین تعطیل است و پس از آن، طبق برنامه‌های کادر فنی، تمرینات را آغاز می‌کنیم.

دستیار علی دایی، در خصوص رای AFC درباره گرفته شدن میزبانی از ایران در باشگاه های آسیا اظهار کرد: امیدوارم که سه نماینده ایران،‌ در این مسابقات شرکت نکنند. ارزش فوتبال ما بازی کردن در کشور ثالث نیست. به نظرم علت اصلی بازی نکردن در ایران، ترس تیم‌های عربی از شکست مقابل تیم‌های ایرانی بود و همه این اتفاقات برای جلوگیری از باخت سنگین در ایران بود.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: بی کفایتی مسئولین ما، باعث صدور این رای شد. آن‌ها می‌توانستند جلوی این قضیه را بگیرند اما نتوانستند کاری انجام دهند. امیدوارم که این رای را نپذیریم؛ حتی اگر هم به قیمت تعلیق شدن ما تمام شود.

انتهای پیام/

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 30 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:01

1444752479641_Nadimi-10.jpg

رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که عصر روز گذشته از بیروت وارد دمشق شد، امروز با تعدادی از مقامات سوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمال خرازی امروز با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه و «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در مورد آخرین تحولات بحران سوریه، مسائل منطقه ای و دوجانبه گفت وگو و رایزنی کرد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در این سفر سه روزه با رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی و جمعی از نخبگان سوریه دیدار و در مراسم تحویل سال که بامداد فردا یکشنبه در حرم مطهر حضرت رقیه برگزار می شود، شرکت و در جمع مدافعان حرم سخنرانی کند.

محمدرضا شیبانی سفیر ایران در سوریه نیز در جریان این دیدارها کمال خرازی را همراهی می‌کرد.

محمدباقر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، عبدالرضا فرجی راد استاد دانشگاه و محمد ایرانی مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه، کمال خرازی را در این سفر همراهی می‌کنند.

خرازی روز چهارشنبه به لبنان سفر کرد و در جریان این سفر سه روزه با تعدادی از مقامات این کشور از جمله «تمام سلام» نخست وزیر لبنان، «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور و شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، نبیه بری رئیس مجلس لبنان، امیل لحود رئیس جمهور پیشین لبنان و «کاردینال بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان و... به صورت جداگانه دیدار و با آنان در مورد روابط ایران و لبنان و همچنین تحولات منطقه گفت و گو و رایزنی کرد.

انتهای پیام

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 29 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:01

1453877385492_IMAGE11453787635944.jpg

جانشین فرمانده ناجا از افزایش دو کیلومتری متوسط سرعت خودروها در 24 ساعت گذشته در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ایسنا منطقه سمنان، سردار اسکندر مومنی، در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: متاسفانه این افزایش سرعت متوسط خودروها، خبر خوبی نیست و می‌تواند بر حجم سوانح ترافیکی تاثیر سویی داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای منتهی به تحویل سال رانندگان تلاش می‌کنند زودتر به مقصد برسند و همین عجله و شتاب عامل بسیاری از سوانح رانندگی می‌شود، افزود: از همین رو بیش از 40 درصد تصادفات جاده‌ای ایران در 24 ساعت گذشته از نوع واژگونی بوده که عامل آن عجله و شتاب ، عدم استراحت کافی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده که این نیز خبر بسیار ناخوشایندی است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه حجم بسیار بالایی از سفرها در ایران به مقصد مشهد مقدس انجام می‌شود، افزود: بسیاری از هم‌وطنان می‌خواهند که در لحظه تحویل سال در حرم امام‌رضا(ع) باشند و از همین رو محورهای منتهی به مشهد و از جمله محور تهران-مشهد که بخش عمده آن در استان سمنان است از پرترددترین جاده‌های کشور در دو روز گذشته بودند.

سردار مومنی از افزایش حجم سفرها در اکثر محورهای کشور خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه سرعت بالا نقش بسیار مهمی در افزایش تصادفات جاده‌ای دارد اما بسیاری از رانندگان برای رسیدن به مقصد عجله دارند و همین به افزایش سوانح ترافیکی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه هرچقدر که سرعت کمتر باشد کنترل راننده بر خودرو بیشتر است، اضافه کرد: از طرفی در صورت وقوع تصادف نیز هر چقدر که سرعت بیشتر باشد متاسفانه شدت برخورد و شدت حادثه نیز بیشتر خواهد بود لذا توصیه ما به مردم و رانندگان این است که با سرعت مطمئنه حرکت کنند و خدای ناکرده برای یک ساعت زودتر رسیدن به مقصد عجله و شتاب نکنند چرا که مهم ایمن رسیدن و نه زودتر رسیدن است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بی‌تردید امسال شاهد افزایش همراهی‌ و همکاری مردم با پلیس خواهیم بود، یادآور شد: مطمئنا مردم خوب کشور ما همه توصیه‌های پلیس را جدی خواهند گرفت و ان‌شاالله در پایان تعطیلات نوروزی شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و خصوصا تلفات جاده‌ای در سراسر کشور خواهیم بود.

وی خواستار همراهی همه رانندگان و مسافران با پلیس شد و گفت: پلیس این امکان را ندارد که در کنار هر راننده یک پلیس بگذارد لذا انتظار ما این است که رانندگان و سرنشینان خودروها خود مدیریت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

مومنی به تمجید از همکاری و تعامل خوب بین مسئولان استان سمنان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در استان سمنان از استانداری و فرمانداری‌ها تا پلیس، هلال‌احمر، اورزانس، نیروهای امدادی، اداره راه، امدادخودروها و آموزش و پرورش و...همه با هم هماهنگ هستند و همین زمینه را برای خدمات دهی خوب به هموطنان فراهم کرده است.

انتهای پیام

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 28 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:43

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سال 94، سالِ سخت روحانی و ایران / از کلنجار برای دستیابی به توافق هسته ای تا «دست» دردسرساز در نیویورک و شوک انتخابات تهرانی ها
داود حشمتی؛ سرویس سیاسی «انتخاب»: واپسین ساعات سال 94 را در حالی سپری می کنیم که دولت حسن روحانی سال سختی را پشت سر گذاشت. سال قبل در همین روزها تیم مذاکره کننده به سوئیس رفت تا در شهر لوزان به گفت وگو با 1+5 بپردازد. درست در اولین روزهای سال نیز حسن روحانی به سوگ مادر نشست. تمام تعطیلات عید را ایران اسلامی با این سئوال پشت گذاشت؛ «آیا توافق صورت می گیرد؟» آخرین ساعات تعطیلات نوروزی که سپری می شد، از لوزان سوئیس خبر رسید که توافق میان ایران و غرب حاصل شده است. این پایه اصلی توافق وین و دستاورد دولت روحانی در حوزه دیپلماسی بود. توافق لوزان یک تفاهمنامه سیاسی بود، اما در اصل زیربنای مهم توافق چهارماه بعد به شمار می آمد. با این دستاورد دولت روحانی وارد سال 94 شد. 
در دوران توافق لوزان دولت سخت ترین حملات را از سوی دلواپسان متحمل شد. آنها به خوبی به این نتیجه رسیده بودند که تفاهم نامه سیاسی می تواند دولت روحانی را به حصول توافق بسیار نزدیک کند. در خلال مذاکرات حسن روحانی یک رشته مذاکرات تلفنی را با روسای جمهور کشورهای 1+5 ترتیب داد. گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر انگلستان، روسای جمهور روسیه و فرانسه و همچنین صدراعظم آلمان.
بعد از انجام توافق لوزان روحانی با مردم سخن گفت و از راهنمایی های رهبر معظم انقلاب در مذاکرات تشکر ویژه کرده و دولتش را ملزم به اجرای تعهدات دانست. چند روز بعد رجب طیب اردوغان با وجود آنکه در مساله سوریه دارای اختلاف نظرهای زیادی با ایران بود به تهران سفر کرد و با مقامات ایرانی دیدار کرد.
آغاز درگیری ها با عربستان
بعد از حصول توافق لوزان، عربستان وارد فاز جدیدی از تخاصم با ایران شد که یکی از مهمترین رویدادهای سال گذشته بود.
عربستان با هدف مقابله با ایران حمله نظامی به یمن را آغاز کرد. این حملات به این بهانه صورت گرفت که حوثی ها توانسته بودند قدرت را در این کشور به دست بگیرند و عربستان که حوثی ها را عامل ایران می داند وارد فاز نظامی شد. در همین شرایط روحانی در اندونزی به سر می برد و با مقامات کشورهای مختلف از جمله چین به رایزنی پرداخت و گفت که درگیری ها در یمن باید پایان بپذیرد.
این آغاز اختلافاتی بود که نقطه پایانی آن در ماه های آخر سال و در حمله به سفارت عربستان گذاشته شد و شرایط را برای روابط دو کشور دستخوش چالشی بزرگ کرد. اندکی بعد در 24 فروردین ماه سایت دولت بهار که توسط نزدیکان رئیس دولت نهم و دهم اداره می شود موضوع تجاوز به دو نوجوان ایرانی را مطرح کرد. ماجرایی که هنوز هم در مورد آن ابهاماتی وجود دارد. این ماجرا آنقدر دامنه داشت تا در نهایت منجر به تعطیلی سفر حج عمره شد. علی جنتی وزیر ارشاد اعلام کرد که تا زمان محاکمه این افراد و مجازات آنها پروازهای ایران به عربستان برای زیارت عمره تعطیل خواهد شد. اتفاقی که همچنان بعد از گذشت نزدیک به یکسال ادامه دارد.
درست در همان روزها بود که دو تجمع در مقابل ساختمان های مربوط به عربستان برگزار شد که با اتفاقات بعدی نیز پیوند خورد. معترضین نه تنها در تهران و مقابل سفارت عربستان دست به تجمع زدند، بلکه در مشهد نیز مقابل کنسولگری این کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند. بعدها همین دو ساختمان در زمستان 94 مورد تعرض گروه ها خودسر قرار گرفت. 
توافق مهم 
سرنوشت دوازده سال پرونده هسته ای ایران و پروژه ایران هراسی، سرانجام در 23 تیرماه 93 در وین بسته شد. این بزرگترین دستاورد دولت روحانی بود. رهبر معظم انقلاب بعد از این توافق در دیدار با هیات دولت از آنها به خاطر «بسته شدن این پرونده»  تقدیر و تشکر کردند.
این پیروزی برای دولت البته پایان کار نبود. فاصله زمانی حصول توافق تا تصویب آن در مجلس روزهای سختی برای دولت در سال 94 بود. اگرچه اراده نظام و ارکان های مختلف آن بر «بسته شدن» این پرونده بود. اما همچنان برخی از دلواپسان به دنبال برهم زدن این توافق بودند.
رهبر معظم انقلاب خواستند که برجام در مسیر قانونی (مجلس) نیز مورد بررسی قرار گیرد. برجام به مجلس رفت و کمیسیونی با عنوان کمیسیون ویژه بررسی برجام تشکیل شد. ترکیب کمیسیون برجام به نوعی بود که بسیاری اعتقاد داشتند این ترکیب به نفع مخالفان برجام و اعضای پایداری است. حضور رسایی به عنوان کسی که در این کمیسیون عضو نبود اما از مخالفان شناخته شده برجام  به حساب می آمد، نشان می داد که مخالفان به هر ترتیب به دنبال برهم زدن این توافق و ایستادن مقابل آن از طریق راهکار قانونی مجلس هستند. جلسات مربوط به این کمیسیون به طور کامل و برای اولین بار از صداوسیما جمهوری اسلامی پخش و مورد استقبال مردم قرار گرفت. این کمیسیون از جلیلی و تیم مذاکره کننده اش نیز برای بررسی برجام دعوت کرد.
همزمان تجمعی در مقابل مجلس شکل گرفت. یکی از طلاب قم به همراه همسرش در میدان بهارستان چادر زد و «خیمه دلواپسی در مقابل مجلس برپا شد». این خیمه نزدیک به یک هفته برپا بود و محل تجمع مخالفان رای آوردن برجام در مجلس بود. از رسایی تا حسین شریعتمداری در میان آنها سخنرانی کردند. اما این خیمه پس از مدتی جمع شدو برجام نیز با کمک فراموش نشدنی علی لاریجانی در مجلس رای آورد.
دست دادن در نیویورک
اوائل مهرماه و در حالی که برجام هنوز در مجلس به تصویب نرسیده بود، روحانی به نیویورک سفر کرد. بسیاری از ناظران باتوجه به حصول توافق براین باور بودند که این احتمال وجود دارد در نیویورک دیداری میان روحانی و اوباما انجام شود. اما این اتفاق نیفتاد. مخالفان دولت که شمشیر خود را برای حمله به روحانی تیز کرده بودند، اما بی نصیب نماندند. ماجرای دست دادن ظریف و اوباما به عنوان اولین وزیرخارجه ایران که بعد از انقلاب با رئیس جمهور آمریکا سلام و علیک کرده بود، بهانه خوبی برای حمله به دولت را فراهم کرد. این اتقاق تا مدتها برای ظریف حاشیه ساز بود.
قطع روابط با عربستان 
در حالی که ظریف و روحانی در نیویورک به سر می بردند، موسم حج فرارسیده بود. دو حادثه تلخ در عربستان رخ داد. در اولین حادثه جرثقیل بزرگی در  مسجد الحرام سقوط کرد و تعدادی از حجاج کشته شدند که در میان آنها چند ایرانی حضور داشت. اما حادثه اصلی در آخرین روزهای حج به وقوع پیوست. فاجعه منا منجر به کشته شدن بیش از 5 هزار نفر در عربستان شد که در میان آنها  464 ایرانی دیده می شد. برخی از آنها از افراد سرشناسی بودند که البته هنوز تکلیف برخی از آنها مشخص نشده است. عربستان در انتقال پیکرهای این افراد خصوصا غضنفر رکن آبادی (سفیر سابق ایران در لبنان) کوتاهی فراوانی کرد. در آخرین اظهارنظر پزشکی قانونی اخیرا اعلام کرد که نمی تواند علت مرگ او را به طور قطع تشخیص دهد.
رکن آبادی و  پیکر سایر ایرانی ها بدون هماهنگی با ایران و در حالی که ایران رسما خواسته بود هیچ کدام از اجساد در مکه دفن نشوند، به خاک سپرده شده بودند. با پیگیری های ایران پیکر رکن آبادی به ایران بازگشت. اعتراض ایران واکنش مقامات سعودی را نیز به دنبال داشت. پیام رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی پاسخ قاطعی به اظهارات آنها بودند که در آن ضمن بیان کوتاه مقامات عربستان گفته شده بود هر گونه تعرض به زائران ایرانی پاسخ «سخت» و «خشن» ایران را به دنبال خواهد داشت.
این روابط تا شامگاه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ به طور کج دار و مریض ادامه داشت. یک روز قبل از آن عربستان شیخ نمر باقرالنمر روحانی شیعه عربستانی را به همراه تروریست های دیگری از القاعده و طالبان اعدام کرد. ایران نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. درحالی که قرار بود روز 13 دی ماه تجمعی اعتراضی مقابل سفارت عربستان در تهران برگزار شود، عصر روز 12 دی ماه عده ای در مقابل کنسولگری مشهد تجمع کردند و به ساختمان کنسولگری حمله کردند. در آخرین ساعات شب نیز در تهران این افراد به سفارت عربستان حمله کردند و آن را اشغال کردند. واکنش عربستان به این اقدام هم تند بود. اتحادیه عرب نیز به ایران واکنش منفی نشان داد و ایران فردی که گفته می شد در این جریان دست داشته را بازداشت کرد. نتیجه نهایی این پرونده البته هنوز مشخص نیست، اما نتیجه عینی این اتفاق، قطع کامل روابط تهران و ریاض بود. 
ارتباط با جهان
بعد از انجام برجام، سال 94 را می توان سال آغاز روابط بین المللی ایران نامید. در تابستان 94 وزرای خارجه فرانسه و انگلستان به تهران آمدند. فابیوس از روحانی برای سفر به فرانسه دعوت کرد و وزیرخارجه انگلستان سفارت این کشور را در تهران که در سال 90 مورد تعرض قرار گرفته و تعطیل شده بود بازگشایی کرد. روحانی که قرار بود در آبانماه به ایتالیا و فرانسه سفر کند، به دنبال حملات خونبار داعش در پاریس این سفر را لغو کرد. در اوائل بهمن ماه سفر روحانی به ایتالیا و سپس فرانسه انجام شد. این اولین سفر رئیس جمهور ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعد از 11 سال (1383 رئیس دولت اصلاحات) بود. در جریان این سفر چهار روزه دولت ایران، چهارده سند همکاری به ارزش ۲۰ میلیارد یورو با ایتالیا و بیست سندهمکاری به ارزش ۳۰ میلیارد یورو با فرانسه امضاء کرد که مهمترین آنها خرید هواپیمای ایرباس از فرانسه بود. البته این سفر نیز از سوی مخالفان دولت به بهانه همین خریدها بی انتقاد باقی نماند. علاوه بر این ایران در این سال میزبان اوپک گازی بود. رهبران کشورهای عضو به تهران سفر کردند که در میان آنها پوتین نیز قرار داشت. سفر پوتین به تهران اهمیت ویژه ای داشت. خاصه اینکه او پیش از حضور در محل اجلاس به دیدار رهبری رفت و ملاقات مهمی را انجام داد. 
انتخابات 7 اسفند
از همان روز های ابتدای سال، بسیاری از سیاستمداران ایران یک نگاه به روزهای اسفند 94 داشتند. جایی که سرنوشت دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی قرار بود مشخص شود. این انتخابات برای دولت روحانی اهمیت زیاد داشت. چراکه اولین تجربه دولت روحانی در برگزاری انتخابات بود. شفافیت انتخابات و همچنین فشارهایی که دولت ممکن بود در این میانه متحمل شود، وضعیت را برای روحانی دشوار تر کرده بود.
اندکی قبل از آغاز ثبت نامها روحانی پالس اول را در مورد نظارت استصوابی در یک سخنرانی مطرح کرد و گفت که مجلس اول بهترین مجلس بود. ثبت نام های انتخابات که آغاز شد، دولت در مرحله مقدماتی و هیات های اجرایی افراد زیادی را تایید صلاحیت کرد. از سوی دیگر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام سیدحسن خمینی را شاهد بودیم که به چالش اصلی برای این انتخابات تبدیل شد. 
نتایج تایید صلاحیت ها که اعلام شد، اصلاح طلبان و اعتدالیون شوکه شدند، بسیاری از آنها رد صلاحیت شدند و روحانی به آن اعتراض کرد. سیدحسن خمینی نیز از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نشد.
سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان و سایر اصلاح طلبان به همراه حمید رسایی به نتیجه تایید صلاحیت ها اعتراض کردند. رایزنی ها موجب شد تا چند نفر از اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده و به رقابت برگردند. اما سیدحسن خمینی بیرون از این گود باقی ماند. سید حسن خمینی اما ترجیح داد لب از شکایت فروبسته و در جهت تقویت اصل انتخابات تلاش کند. 
لیست انگلیسی
انتخابات اخیر، خصوصا در تهران، شگفتی های بزر گی را به دنبال داشت. اصولگرایان با مدل وحدت به عرصه آمدند و اصلاح طلبان تمام توانشان را برای بستن یک لیست سی نفره به کار گرفتند. در کنار این لیستی برای خبرگان رهبری به مردم عرضه شد که گفته می شد مورد تایید آیت الله هاشمی رفسنجانی است. در این لیست، 16 نفر حضور داشتند که در میان آنها سه نفر (آیات جنتی، یزدی و مصباح) حضور نداشتند. این لیست از سوی مخالفان مورد هجمه قرار گرفت و به بهانه گزارش آماری که بی بی سی درباره امکان حذف این سه آیت الله از مجلس خبرگان رهبری منتشر کرده بود، لیست مورد حمایت انگلیس معرفی شد. حرفی که در نهایت به ضرر منتشر کنندگان تمام شد و مردم نشان دادند که با درایت و بی توجه به گفته های خارجی و فشارهای داخلی رایشان را به صندوق می ریزند. سرنوشت اینگونه رقم خورد که آیات یزدی و مصباح از راه یابی به مجلس خبرگان رهبری باز ماندند. آیت آلله هاشمی رای اول تهران را به دست آورد و آیت الله جنتی به عنوان نفر آخر به این مجلس راه پیدا کرد. 
در مجلس شورای اسلامی هم لیست اصلاح طلبان از صدر تا ذیل در انتخابات تهران رای تهران را کسب کرد و اصولگرایان حتی از فرستادن یک نماینده مجلس هم ناتوان ماندند. شوک انتخاباتی مردم تهران به اصولگرایان کام آنها را در آستانه سال نو تلخ کرد. 
پرونده سال 94 به این ترتیب به پایان رسید تا دولت و مردم سال جدید را باکوشش به منظور رفع مشکلات اقتصادی آغاز کنند. 

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 30 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:43

1412086457624_Hamid Forootan-14.jpg

امید نوروزی فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم و کمیل قاسمی آزادکار وزن 125 کیلوگرم ایران حریفان خود در رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا شناختند.

به گزارش ایسنا، مراسم وزن کشی این مسابقات عصر امروز(شنبه) به وقت محلی در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد، که در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی در دور نخست به مصاف دیدار آمان نازار از ترکمنستان می رود و در صورت برتری در دور دوم با پان ژنگ دارنده مدال های طلا و برنز آسیا مسابقه می دهد. نوروزی در صورت برتری در این دو مسابقه در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار راویندر از هند و روسلان تساریف کشتی گیر مطرح قرقیزستانی و دارنده مدال های طلا، نقره وبرنز آسیا می رود.

در بالای جدول وزن 66 کیلوگرم که 9 کشتی گیر حضور دارند، نمایندگان قزاقستان، ازبکستان، ژاپن و کره شمالی به مصاف هم می روند.

در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد نیز که 11 کشتی گیر وزن‌کشی کردند.، کمیل قاسمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف کیونگ جین نام از کره جنوبی دارنده مدال برنز آسیا و بازی های آسیایی می رود و در صورت برتری در مرحله نیمه نهایی با برنده مسابقه ژائو دنگ دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان و تی کی یاماماتو از ژاپن مسابقه می دهد.، این دو نماینده ایران از ساعت 7:30 صبح فردا(یکشنبه) به مصاف رقبای خود می روند تا در صورت فینالیست شدن سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند.

امروز در روز دوم این رقابت ها در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد یوگشوار دات از هند و کاتال یرلان‌بیک از چین با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. از حوادث مهم این وزن می‌توان به شکست آدام باتیروف، کشتی‌گیر کهنه‌کار و روسی‌الاصل بحرین که چندی پیش در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود در مرحله نیمه‌نهایی مقابل یرلان‌بیک، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اشاره کرد.

در وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد نیز وزن ماگومد ابراگیموف از قزاقستان و ماگومد موسی یف از قرقیزستان فینالیست شدند و به سهمیه المپیک رسیدند.در وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی دلشاجان توردیف از ازبکستان به همراه کیم هیون وو از کره جنوبی به فینال رسیدند و سهمیه المپیک در این وزن را از آن خود کردند.در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی نورماخان تینالی‌یف از قزاقستان که موفق به شکست باباجان‌زاده شده بود و مراد رامونوف از قرقیزستان با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در این رقابت‌ها تنها کشتی‌گیران فینالیست سهمیه المپیک را کسب می‌کنند که تاکنون کشورهای ژاپن، قزاقستان، چین و قرقیزستان هر کدام 3 سهمیه و کره جنوبی نیز 2 سهمیه المپیک بدست آورده‌اند و کشورهای هند، ازبکستان نیز هر کدام یک سهمیه را از آن خود کرده‌اند.

انتهای پیام

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 27 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:43

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین در کشور روند صعودی به خود گرفت به طوریکه در تاریخ پنجشنبه 27 اسفند ماه به  98 میلیون و 900 هزار لیتر رسید.

این گزارش حاکی است: مصرف بنزین در استانهای تهران 19 میلیون لیتر، اصفهان  هشت میلیون لیتر، فارس پنج میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر و خراسان رضوی پنج میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر بوده است که نشان دهنده  رشد 14 درصدی نسبت به روزهای قبل بوده است.

مصرف بنزین کل کشور در روز چهارشنبه 26 اسفندماه امسال با 13 درصد افزایش از مرز 86 میلیون و 500 هزار لیتر گذشت.

براساس این گزارش، در روز ٢٦ اسفندماه به ترتیب استانهای تهران با 18 میلیون و 500 هزار لیتر، اصفهان 7 میلیون و 500 هزار لیتر، فارس پنج میلیون و 900 هزار لیتر  و خراسان رضوی چهار میلیون و 300 هزار لیتر بیشترین مصرف کشور را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که مصرف بنزین کل کشور در بازه زمانی ١٧ تا ٢٥ اسفندماه امسال با بیش از دو میلیون لیتر افزایش به میانگین روزانه ٧٥ میلیون و ٤٧٧ هزار لیتر رسید، در حالی که این مقدار در هفته منتهی به ١٦ اسفندماه ٧٣ میلیون لیتر بود.

آمار مصرف بنزین معمولی در این دوره نشان می دهد که در این مدت به طور میانگین روزانه  بیش از ٧٢ میلیون لیتر بنزین معمولی مصرف شده است.

گزارش فارس اضافه می کند پیش بینی مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قبل از آغاز تعطیلات نورزی از مصرف بیش از 100 میلیون لیتر در ایام نوروز حکایت می کرد.

انتهای پیام/ک

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 38 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:21

به گزارش خبرآنلاین، شاخص کیفیت هوا که در ساعت 11 صبح امروز، 29 اسفندماه اندازه گیری شده است عدد 42 را نشان می دهد.

بر همین اساس، امروز هم مانند دیروز هوای پایتخت پاک است و تهرانی ها شاهد آسمانی آبی خواهند بود.

کیفیت هوا29 اسفند

47304

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 17 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:21

بعد از گذشت چند روز از حمله آنکارا، پایتخت ترکیه، امروز (شنبه) یک عامل انتحاری خود را در خیابان استقلال در شهر استانبول ترکیه منفجر کرد که به کشته شدن دست کم 4 تن و زخمی شدن 20 تن دیگر منجر شد.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که شخصی خود را در خیابانی منتهی به میدان تقسیم که رفت و آمد بسیاری در آن جریان دارد منفجر کرد.

این حمله انتحاری در میان هشدارهای امنیتی پس از حمله آنکارا به وقوع پیوست بطوریکه برلین روز گذشته از بسته ماندن دفاتر هیات‌های دیپلماتیک خود در ترکیه تا روز دوشنبه خبر داده بود.

5252

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 45 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:21

1458379227406_200.jpg

تلویزیون پخش سریال‌های نوروزی‌اش را از امشب – 29 اسفندماه – همزمان با شب قبل از تحویل سال آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، «بیمار استاندارد»، «زعفرانی» و «قرعه» مجموعه‌های نوروز 95 هستند که پیشتر معرفی شده‌اند و به ترتیب از شبکه یک، دو و سه سیما به روی آنتن خواهند رفت.

سریال طنز «قرعه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمود اتحادی از امشب، هر شب ساعت 20و45 دقیقه از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.

حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت هاشمی، نسرین نصرتی، سحر ولدیگی، پرستو گلستانی، محمدرضا علیمردانی، اشکان اشتیاق، غلامرضا نیک‌خواه و ... از بازیگران مجموعه نوروزی شبکه سوم هستند.

شبکه دو سیما هم سریال «زعفرانی» کاری از حامد محمدی را برای نوروز آماده پخش کرده است. در این مجموعه که ایرج محمدی آن را تهیه‌کنندگی کرده است، بازیگرانی چون مهدی هاشمی، مهران احمدی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، هادی کاظمی، حدیث میرامینی و ... ایفای نقش کرده‌اند.

«زعفرانی» هر شب ساعت 21و45 دقیقه از شبکه دوم پخش می‌شود.

همچنین سریال سعید آقاخانی با عنوان «بیمار استاندارد» در ژانر طنز هر شب ساعت 22و15 دقیقه از شیکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت. بابک حمیدیان، جواد عزتی، اصغر سمسارزاده، شیلا خداداد، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ‌شاهی، هومن حاجی‌عبدللهی، حسین محب‌اهری و ... از بازیگران این سریال هستند.

به گزارش ایسنا، «بیمار استاندارد» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی تهیه شده و نگارش آن را بهرام توکلی انجام داده است.

انتهای پیام

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 55 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:00

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی نوشت: انفجاری در نزدیکی میدان تقسیم، در استانبول ترکیه رخ داده است.
به گزارش «انتخاب»، رسانه‌های ترکیه گزارش می‌دهند که چند نفر در این انفجار زخمی شده‌اند.
خیابان استقلال، که این انفجار در آن رخ داده، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را در خود جای داده و در اغلب ساعات روز پر از جمعیت است.

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 20 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:00

به گزارش خبرگزاری فارس، بشیر باباجان‌زاده بعد از شکست مقابل تینالی‌یف در مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک گفت: باید از مردم عزیز ایران به خاطر این شکست عذرخواهی کنم، اما به خدا قسم کم‌فروشی نکردم.

وی ادامه داد: همه شرایط را دیدند که داوران چطور قضاوت کردند؛ در حالی که از اول مسابقه تا آخرین لحظه حمله می‌کردم، اما به حریفم اخطار نمی‌دادند.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان تصریح کرد: امیدوارم در گزینشی مرحله بعد که در مغولستان برگزار می‌شود سهمیه‌ المپیک را کسب کنم چون در مرحله بعد نفرات برتر قاره‌ها حضور ندارند و کار راحت‌تری دارم و امیدوارم با بهترین نتیجه به ایران برگردم.

به گزارش فارس، بشیر باباجان‌زاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل نورماخان تینالی‌یف، قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی و نفر سوم جهان  از قزاقستان با نتیجه یک بر 4 شکست خورد و شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد. در این رقابت‌ها تنها کشتی‌گیران فینالیست موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک 2016 می‌شوند.

انتهای پیام/ر

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 20 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:17

فیلم ثارالله
مجتبی فرآورده کارگردان پروژه «ثارالله» همچنان درگیر تامین منابع مالی و سرمایه برای تولید این اثر سینمایی با موضوع نهضت امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، اواخر اردیبهشت ماه ۹۴ عنوان شد، قرار است سینمای ایران فیلمی با موضوع زندگی امام حسین (ع) و مبارزات ایشان با نام «ثارالله» بسازد. مجتبی فراورده نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این پروژه خردادماه در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز پیش تولید این اثر سینمایی از حدود ۶ ماه پیش از آن خبر داد و عنوان کرد مراحل پایانی پیش تولید در حال سپری شدن است.

این تهیه کننده با اشاره به چگونگی تامین هزینه های تولید فیلم «ثارالله» گفته بود: این فیلم در بخش خصوصی تولید و هزینه های آن توسط خیرین و محبان امام حسین (ع) تامین می‌شود. به این ترتیب که خیمه ای با عنوان اصحاب الحسین برپا کرده ایم و خیرین با پیوستن به این خیمه کمک های مالی خود را برای تولید فیلم اهدا می کنند. همچنین هریک از مراکز دولتی که به خیمه اصحاب الحسین وارد شوند، مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

فرآورده درباره داستان فیلمنامه «ثارالله» نیز عنوان کرده بود: داستان از هجرت امام حسین (ع) از شهر مکه آغاز و تا عصر عاشورا ادامه پیدا می کند. هجرت امام حسین (ع) از شهر مکه و همراهی با کاروان امام حسین(ع) در طول مسیر از مکه تا کربلا از جمله بخش هایی است که در سینما و تلویزیون و بیان داستان های عاشورایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و سعی کردیم در نگارش فیلمنامه، این بخش را برای آگاه کردن مردم نسبت به قیام سیدالشهدا به تصویر بکشیم.

اما با وجود گذشت چند ماه از این اطلاع رسانی خبری از تولید این فیلم سینمایی شنیده نشد و به نظر می رسید فرآورده با مشکلات زیادی در جذب منابع مالی روبرو شده است.

در همین راستا فرآورده از هفتم ذیحجه تا اربعین سلسله یادداشت هایی را با عنوان «با کاروان حسینی تا اربعین» به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد که در این یادداشت ها روزشمار وقایع کاروان حسینی در این ایام را روایت می کرد. این سلسله یادداشت ها بخش هایی از فیلمنامه فیلم «ثارالله» را به تصویر می کشید.

با وجود گذشت نزدیک به یک سال از خبرسانی درباره تولید این پروژه سینمایی ساخت «ثارالله» به دلیل نبود سرمایه و منابع مالی هنوز به نتیجه نرسیده است. فرآورده که خود فیلمنامه این اثر را به نگارش درآورده و کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم را هم بر عهده گرفته است این روزها همچنان به دنبال تامین منابع مالی برای به تولید رساندن پروژه ای است که با موضوع نهضت امام حسین (ع) و سفر ایشان به کربلا روایت می شود.

فرآورده پیش از این گفته بود این فیلم در بخش خصوصی تولید و هزینه های آن توسط خیرین و محبان امام حسین (ع) تامین می‌شود اما به نظر می رسد این ایده عملی نشده است و با وجود گذشت بیش از یک سال از آغاز پیش تولید این فیلم سینمایی در حالی سال ۱۳۹۴ به پایان می رسد که یکی از پروژه های فاخری که قابلیت تبدیل شدن به اثری تاثیرگذار درباره قیام سیدالشهدا را داشت، بلاتکلیف باقی مانده است.

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 18 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:17

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، «محمد محمودیان» رئیس دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره در مصاحبه با روزنامه «المصری الیوم» با انتقاد از اقدام غیرمنصفانه اتحادیه عرب در تروریستی‌دانستن جنبش مقاومت حزب‌الله تاکید کرد: اگر نبود مقاومت حزب‌الله، امروز شاهد حضور صهیونیست‌ها در وسط پایتخت‌های عربی به خصوص دمشق و بغداد بودیم و قرار دادن حزب‌الله با داعش و جبهه النصره در یک فهرست نوعی استاندارد دوگانه و وارونه جلوه دادن واقعیت هاست.

وی افزود: حزب الله یکی از طیف‌های اصلی جامعه لبنان و مورد احترام همه اقشار مسلمان و مسیحی این کشور است که دارای نماینده در پارلمان و دولت است و همه مردم لبنان از آن به‌عنوان یک جنبش مقاومت دفاع از این کشور در مقابل رژیم صهیونیستی به‌عنوان بزرگترین نماد تروریسم دولتی در جهان افتخار می‌کنند و تصمیم اتحادیه اتحادیه عرب بیشتر موجب شکاف در بین کشورهای منطقه می‌شود.

رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان همچنین با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که از شرایط کنونی منطقه و اختلاف و شکاف بین کشورهای اسلامی سوء استفاده می‌کند، برخی ادعاها و ابراز نگرانی از تشیع در مصر را رد کرد و آن را توهین به مردم مصر و الازهر دانست.

وی با اشاره به تلاش دشمنان جهان اسلام به خصوص رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به درگیری و اختلافات مذهبی و طائفه‌ای، بر نقش مهم علمای جهان اسلام به خصوص مراجع و علمای مذهبی در قم و الازهر برای تقریب بین مذاهب اسلامی و بازگشت به فتوای مرحوم شیخ شلتوت تاکید کرد و افزود: ایران همواره از منادیان تقریب و وحدت اسلامی بوده است و در این راستا خواستار برگزاری همایشی با حضور علمای کشورهای اسلامی در جهت تقریب مذاهب اسلامی و مقابله با فتنه‌های دشمتان جهان اسلام شده است.

وی همچنین بر موضع اصولی دولت و مردم ایران در حمایت همه جانبه از مساله فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص حمایت و دفاع سیاسی و معنوی در عرصه‌های بین المللی از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد و از رویکرد برخی کشورهای عربی در رها کردن مساله اول جهان اسلام در مقابل تجاوزات رژیم صهونیستی انتقاد کرد.

محمودیان برنامه موشکی ایران را بخشی از حقوق و در چارچوب توانمندی دفاعی کشورمان توصیف کرد که ناقض قطعنامه شورای امنیت نیست و ارتباطی با پرونده اتمی ندارد. وی همچنین با محکومیت تلاش برخی طرف‌ها به خصوص رژیم صهیونیستی برای فضاسازی در مورد توانمندی موشکی دفاعی ایران، اقدام اخیر دادگاه آمریکایی در متهم کردن ایران و بلوکه کردن دارایی‌های مردم ایران را ناشی از تاثیرپذیری از لابی صهیونیستی دانست و افزود: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که چه کسانی حامی تروریسم هستند و این حکم کاملا سیاسی است.

رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان همچنین تشکیل «ائتلاف اسلامی» را یک اقدام نمایشی توصیف کرد و افزود که باید یک همبستگی واقعی برای مبارزه حقیقی با تروریسم صورت گیرد و این ائتلاف مشتمل بر همه کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای  خط مقدمه مبارزه با تروریسم باشد. محمودیان در این راستا به ابتکار آقای روحانی رئیس جمهوری کشورمان در مورد جهانی عاری از خشونت و افراط‌گرایی و تصویب آن در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان همچنین تاکید کرد که بحران در سوریه و یمن هیچگونه راه حل نظامی ندارد و تنها مردم سوریه و یمن هستند که باید در مورد آینده سیاسی این کشورها از طریق گفتگوهای سیاسی یمنی – یمنی و سوری – سوری بدون مداخله خارجی تصمیم بگیرند.

محمودیان با اشاره به کمک‌های انسان دوستانه ایران به مردم سوریه، حمایت ایران از مبارزه با ترورییسم را مساله‌ای مهم و اساسی برای فراهم کردن زمینه بازگشت امنیت و مردم سوریه به خانه‌های خود دانست.

محمودیان ایران و مصر را دو کشور بزرگ منطقه خاورمیانه و غرب آسیا توصیف کرد که دارای دیدگاه‌های مشترکی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ضرورت حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه در سوریه و یمن و حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورهای سوریه و یمن هستند. وی در عین حال با اشاره به اینکه  سطح کنونی روابط متناسب با جایگاه و به خصوص ظرفیت‌های موجود دو کشور نیست، آمادگی ایران را برای گسترش روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و صنعتی و گردشگری و هنری و سینمایی بین دو کشور اعلام کرد و بر ضرورت اراده طرف مصری برای رفع موانع موجود در توسعه روابط تاکید کرد و افزود: دیدگاه دولت آقای روحانی بر حل و فصل اختلافات با توسل به گفتگو و راهکار دیپلماسی است.

به گفته رئیس دفتر حافظ منابع ایران در قاهره، دو کشور ایران و مصر دو قدرت برتر در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا هستند و به اعتقاد من، سطح روابط دو کشور در حد و اندازه جایگاه دو کشور نیست. به همین خاطر دو طرف باید موانع موجود را که به سادگی قابل حل هستند برطرف کنند، که البته طرف مصری در این زمینه بار بیشتری بر دوش دارد و این امر نیازمند اراده سیاسی است. ما همچنین این نکته را درک می‌کنیم که در برخی موضوعات اختلاف نظرهایی وجود دارد، بنابراین نیازمند پایبندی به اصل گفتگو هستیم و این چیزی است که رئیس جمهوری ایران آقای روحانی آن را اعلام کرد، در این شرایط هنر دیپلماسی است که می‌تواند بر اختلافات هرچقدر که باشد، فائق آید. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که نقاط اختلاف بین دو کشور کمتر از موارد مشترک است. ما همچنین خواستار از سرگیری گردشگری بین دو کشور هستیم. هم‌اکنون صدها هزار گردشگر ایرانی سالانه به کشورهای دیگر می‌روند، در حالی که اگر مصر باب گردشگری را برای ایرانی بگشاید، تعداد گردشگران (به مصر)‌ افزایش خواهد یافت، خاصه با توجه به نزدیکی و تشابه تمدن‌های مصر و ایران و وجود آثار تاریخی چندهزار ساله در این کشور.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار این روزنامه مصری در مورد همکاری‌ها در عرصه فناوری‌ هسته‌ای گفت: تهران آماده است که به مصر و هر کشور اسلامی در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، در چارچوب مقررات و توافقنامه‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کمک و یاری کند.

محمودیان با اشاره به مبتنی‌بودن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول عدم دخالت در امور دیگران و احترام متقابل، بر  تلاش قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه خلیج فارس تاکید کرد و افزود: دست ایران برای توسعه و گسترش روابط با همه کشورهای منطقه به خصوص کشورهای مسلمان و همسایه دراز است.

رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان همچنین با غیرواقعی دانستن گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر بر دیدگاه مشترک بسیاری از کشورها از جمله ایران و مصر در مورد سوء استفاده سیاسی غرب از موضوع حقوق بشر برای اعمال فشارهای سیاسی بر دیگران تاکید کرد. 

وی همچنین جزایر سه‌گانه ایرانی را جزو تفکیک ناپذیر از خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: تکرار ادعاهای واهی منجر به تغییر واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی نمی‌شود، چنانکه محمدحسنین هیکل نویسنده فقید بزرگ مصری در یکی از مصاحبه‌های خود بر این واقعیت تاریخی صحه گذاشت.

انتهای پیام/

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 19 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:17

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جهان پهلوان تختی، سال ها بعد از مرگش همچنان اسطوره اخلاق به حساب می آید. هر سال، در سالروز مرگ او، خیلی ها در ابن بابویه جمع می شوند تا در سوگ مرگ او بنشینند. در این سال ها، کمتر اتفاق افتاده روی تمبر رسمی کشور عکس یک ورزشکار دیده شود. در این معدود دفعات، اداره پست ایران در سال 66 عکس مرحوم تختی را روی تمبر رسمی ایران به چاپ رساند که دیدن آن برای نسل گذشته، یک نوستالژی شیرین به حساب می آید. این هم تمبر مرحوم تختی که به چاپ رسید و جایگاه ویژه ای در کلکسیون تمبردارها به حساب می آید.

252 43

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 36 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:12

1430038160028_7841.jpg

با توجه به اینکه به گفته وزیر راه و شهرسازی سهم ایران از مسافرت و گردشگری دریایی مناسب نیست بنابراین وی خواستار هماهنگی بیشتر سازمان بنادر با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای فعال‌سازی توریسم دریایی شد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های دریا باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا درخلیج فارس، عباس آخوندی که در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی بندرعباس سخن می گفت، اقدامات و برنامه‌های مربوط حوزه حمل نقل استان هرمزگان را مفصل خواند و افزود: از ظرفیت گردشگری مسافری دریایی آنچنان که باید در کشور استفاده نمی‌شد که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی طی دو سال و نیم گذشته تمرکز خوبی در این حوزه داشت و ما امروز شاهد افتتاح بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندرعباس هستیم.

آخوندی با تاکید بر راه‌اندازی نظام شبکه بندری در استان هرمزگان و جنوب ایران گفت: باید بین بندرعباس و سایر بنادر کشور در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان شبکه حمل ونقل بار برقرار شود تا از تمام طول سواحل کشور حداکثر استفاده در حوزه حمل ونقل دریایی صورت گیرد و همه بنادر فعال شوند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان بیش از دو هزار کیلومتر ساحل در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان دارد که بر همین اساس باید یکی از بزرگترین ناوگان مسافری دریایی را نیز دارا باشد اما امروز عمدتا مسافرت‌های دریایی بین سواحل و جزایر نزدیک انجام می‌شود؛ البته شاهد برخی سفرهای محدود بین‌المللی نیز از طریق بندر شهید باهنر هستیم.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که انجام شد، مشاهده کردم که بخش اعظم شناورهای مسافری نوسازی شده‌اند و دارای امکانات ایمنی مناسب هستند.

آخوندی گفت: استفاده ازظرفیت‌های دریا باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد؛ بنابراین گام بعدی سازمان بنادر و دریانوردی باید هماهنگی با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی باشد تا توریسم دریایی و تفریحات و ورزش های آبی در ایران فعال شود و شاهد سفرهای دریایی دورتر از ساحل جزایر ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه فروش بلیت اینترنتی سفرهای دریایی در اسفند 1394 تصریح کرد: اقداماتی که در حوزه توسعه و رونق گردشگری دریایی انجام می‌شود، باید پیش از پیش افزایش پیدا کند.

بهره‌برداری از پایانه دریایی بندرشهید حقانی و دو دهانه پل جلابی و هیله رود

همچنین آخوندی در مراسم بهره برداری از دو دهانه پل جلابی و هیله رود، تسهیل عبور و مرور و ارتقای ایمنی در جاده‌های استان را از اهداف وزارت راه و شهرسازی برای ساخت این پل ها اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است مناطق پر تردد در مسیر دو هزار کیلومتری حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را با توجه به بار ترافیکی نقاط مختلف آنها، به بزرگراه و راه اصلی ارتقا دهد.

آخوندی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به سواحل مکران افزود: این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قراردارد و به همین دلیل، سال گذشته با وجود مشکلات مالی، در این حوزه 9هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.

به گزارش ایسنا، بهره برداری از 126 کیلومتر بزرگراه، 44 کیلومتر راه اصلی، 217 کیومتر راه روستایی، 650 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت که همه آنها در سال 1394 انجام شده، از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان بود. پل جلابی به طول 360متر و 12دهانه 30متری با هزینه 151میلیارد ریال ساخته شده است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهر‌ه‌برداری از پایانه دریایی بندر شهید حقانی اظهار کرد: بهره برداری از این پایانه می‌تواند در افزایش سهم مسافرت و گردشگری دریایی موثر باشد.

آخوندی افزود: با وجود بهره مندی از نوار ساحلی طولانی و جزایر و بنادر متعدد ، سهم ایران از مسافرت و گردشگری دریایی مناسب نیست که باید با سیاست های مناسب و برنامه زمان بندی شده ، سهم سفرهای دریایی داخلی، بین المللی و گردشگری افزایش یابد.

وی نوسازی شناوررها و تجهیز بنادر به سیستم های امداد و نجات و فروش اینترنتی بلیت در مسیرهای دریایی را از کارهایی دانست که در راستای افزایش سهم سفرهای دریایی اجرایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی بار تاکید کرد: نظام شبکه بندی توزیع بار در بنادر، باید فعال شود تا هریک از اسکله ها در سراسر سواحل ایران، بتوانند متناسب با ظرفیت خود در تخلیه و بارگیری کالا فعال شوند.

به گزارش ایسنا، پایانه دریایی بندرشهید حقانی با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع و با اعتبار یکصد میلیارد ریال ساخته شده است. این پایانه دارای سالن های جداگانه برای مسافران جزایر قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت و 14 باجه فروش بلیت در فضای داخلی و خارجی پایانه است.

انتهای پیام

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 15 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:12

53-1.jpeg

با حضور وزیر راه و شهرسازی خط دریایی حمل خودرو از بندر شهید باهنر به بندر درگهان قشم راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا در خلیج فارس، عباس آخوندی بعداز ظهر روز گذشته در جریان سفر به استان هرمزگان پس از شرکت در مراسم افتتاح بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور، توسط یک شناور مسافری تازه الحاق شده به ناوگان دریایی هرمزگان، از پایانه جدید مسافری شهید حقانی به ترمینال مسافری بین‌المللی خلیج فارس بندر شهید باهنر رفت.

با حضور آخوندی در این پایانه مسافری، طی مراسمی خط جدید حمل خودرو به وسیله لندینگ کرافت از بند شهید باهنر به بندر درگهان قشم راه‌اندازی شد. طول این خط حمل خودرو ۱۸ مایل دریایی است.

از مزیت‌های راه‌اندازی خط حمل خودرو از بندر شهید باهنر به بندر درگهان قشم کوتاه شدن حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر است؛ چراکه بندر شهید باهنر در جوار شهر بندرعباس قرار دارد و مسافران پس از رسیدن لندینگ کرافت به قشم فقط ۱۰ کیلومتر تا مرکز شهر را باید طی کنند.

تا پیش از این، مسافران مجبور بودند بیش از 70 کیلومتر از شهر بندرعباس به سمت بندر پهل رانندگی کنند و از آنجا عازم بندر لافت در جزیره قشم شوند که در ادامه مسیر، ۶۰ کیلومتر دیگر نیز تا مرکز شهر قشم ادامه مسیر دهند.

با راه‌اندازی خط جدید حمل خودرو از بندرعباس به قشم، بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسیر تردد مسافران، کوتاه تر می شود که تاثیر بسزایی در صرفه‌جویی سوخت، کاهش استهلاک جاده‌ها و کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

وزیر راه و شهرسازی پس از راه اندازی خط جدید حمل خودرو از بندعباس تا قشم به بندر شهید رجایی رفت و از بخش های مختلف بزرگترین بندر بازرگانی کشور به ویژه فازهای 2 و 3 طرح توسعه این بندر بازدید کرد.

انتهای پیام

ویتانا...
ما را در سایت ویتانا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار vitana بازدید : 14 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:12